Після купівлі автомобіля неминуче постає питання – як вибрати автосервіс. Якщо авто купується новим, найлогічніше вибрати сервіс від офіційного дилера. На таких майданчиках встановлюється суворий регламент робіт з урахуванням рекомендацій виробника, застосовується схвалене ним обладнання, а на складах є фірмові запчастини та витратні матеріали. Крім того, у випадку з «офіціалами» на регулярній основі заповнюється сервісна книжка, яка дуже важлива під час продажу автомобіля, оскільки фіксує регулярне технічне обслуговування ТЗ висококласними фахівцями.
Всупереч розхожій думці, автовласник зовсім не зобов’язаний обслуговуватися виключно в офіційного дилера. Він може зробити це в будь-якому технічному центрі, що має сертифікат відповідності, і зберегти при цьому дилерську гарантію. У низці випадків сервіс у таких точках обійдеться значно дешевше, ніж у «офіціалів» за порівнянної якості робіт. Однак юристи попереджають, що якщо виробник доведе, що несправність виникла через неправильне обслуговування не у дилера, в гарантійному ремонті відмовлять.
Про що тут йдеться:
На що звертати увагу під час вибору автосервісу
2. Кваліфікація механіків і наявність сертифікатів
3. Доступність і зручність розташування
4. Діагностичне обладнання та технічна база
6. Гарантія на виконувані роботи
7. Організація і якість обслуговування
Рекомендації друзів і знайомих
Відгуки на спеціалізованих ресурсах
Наявність ліцензій та сертифікатів
Організація та якість обслуговування
У які СТО звертатись не рекомендується
Які послуги повинен надавати хороший автосервіс?
Як визначити, що майстер використовує якісні запчастини?
На що звертати увагу під час вибору автосервісу
Розповідаємо, як вибрати автосервіс.
1. Репутація та відгуки про автосервіс
Професійні оцінювачі автомобілів рекомендують не вирушати в незнайомий сервіс, не зібравши попередньо інформацію про нього. Почати потрібно з відгуків про сервісний майданчик в інтернеті. При цьому слід тримати в голові, що на просторах Інтернету можуть зустрічатися, зокрема, і фейкові пости, які нерідко пишуть самі співробітники ремонтного майданчика. Тому тільки позитивні й неконкретні оцінки (на кшталт, все зробили просто чудово!) – привід замислитися про правдивість таких відгуків.
На наступній стадії слід зв’язатися з адміністрацією сервісу напряму – телефоном або через чат. Зверніть увагу не тільки на технічні питання і прайс-лист на послуги, а й на те, як швидко вам відповіли на дзвінок, наскільки оперативно з’єднали з майстром і знайшли слот для ремонту.
Найпростіший спосіб вибрати правильний автосервіс – це вивчити відгуки в інтернеті. Для цього можна використовувати картографічні сервіси і великі портали з відгуками. Але найефективніший спосіб – дивитися по форумах. Форумчани – народ захоплений, який точно знає, де і як відремонтувати автомобіль. А ще прислухайтеся до відгуків друзів. Якщо хтось із них роками обслуговується в одному і тому ж сервісі, це буде великим плюсом.
2. Кваліфікація механіків і наявність сертифікатів
Українське законодавство не вимагає проведення сертифікації автосервісів в обов’язковому порядку. Проте варто переконатися у наявності в обраного сервісу як сертифікатів на профільні послуги і на кваліфікацію механіків, так і дозвільних документів на обладнання. У сервісах першого ешелону такі сертифікати зазвичай перебувають на спеціальному стенді – клієнти завжди можуть з ними ознайомитися.
3. Доступність і зручність розташування
Як правило, якісні популярні сервіси розташовані логістично зручно. Навіть якщо точка базується на околиці, у неї має бути комфортний заїзд і не забита вщерть крихітна парковка.
Зазвичай такі точки пропонують гнучку або накопичувальну знижкову систему, уважно ставляться до клієнтів, заздалегідь узгоджують вартість і терміни ремонту та обслуговування, пропонують великий вибір послуг, що надаються. Явно поганий знак, якщо менеджер або майстер-приймальник починає з порога нав’язувати складну діагностику і додаткові послуги, на кшталт полірування кузова, регулювання фар або проведення сход-розвалу.
4. Діагностичне обладнання та технічна база
Площа приміщення хорошого автосервісу має бути достатньою, щоб можна було встановити підіймачі та стенд розвал-сходження. Приміщення повинно мати всі необхідні інженерні комунікації: водопостачання, каналізацію, опалення.
На професійних СТО є стапель – стенд, за допомогою якого відновлюється геометрія кузова. Має бути присутнім також необхідне обладнання для діагностики (двигуна, електрики та інших вузлів автомобіля), витяжка вихлопних газів, мастилозбірники і заправне обладнання, гаражний кран для підняття двигуна, стенд для розбирання та збирання двигуна, гідравлічна трансмісійна стійка та інший ключовий інструментарій. Також має бути присутнім магазин або стенд, в якому можна придбати все необхідне для ТО: фільтри, мастило основних марок, автомобільні лампи, свічки, гальмівні колодки та інші «витратні матеріали».
Також бажано шукати не мультибрендовий сервіс, а той, який спеціалізується на якійсь певній марці.
5. Ціни та прозорість тарифів
Важливий критерій вибору автосервісу – адекватні ціни на послуги та прозорість їх формування. Не варто обирати автосервіс з низькими цінами, оскільки, як відомо, дешевий сир буває тільки в мишоловці. Ціни на сервіс і запчастини значно нижчі за ринкові можуть вказувати як на низьку якість обслуговування, так і на використання техцентром деталей невідомого походження.
Однак і бездумно платити за захмарними прайсами, сподіваючись на бездоганний сервіс, теж не варто.
Ключовим критерієм має стати чіткий і великий прайс-лист на послуги та запчастини, з яким клієнт може ознайомитися за першою вимогу. Є сенс провести порівняння таких розцінок у різних компаній і вибрати оптимальний варіант.
Крім того, ціни мають бути прив’язані до реального кошторису і бути прописані в договорі. Саме такий формат задіяний в авторитетних центрах техобслуговування.
6. Гарантія на виконувані роботи
Ще один важливий нюанс – зобов’язання з гарантійного обслуговування. Йдеться не про гарантію виробника, а про відповідну підтримку самого автосервісу. Така структура має давати гарантію як на виконані сервісні дії, так і на використані під час ремонту запасні частини. При цьому гарантійні зобов’язання мають бути прописані в замовленні-наряді.
7. Організація і якість обслуговування
Оцінювачі транспортних засобів рекомендують обходити стороною ті сервісні точки, де відсутня зручна і простора парковка, у будівлі неохайний фасад, у приміщеннях брудно, а співробітники ходять у пошарпаних комбінезонах без фірмових логотипів автоцентру. Індикаторами майстерні з хорошою репутацією буде наявність відеокамер у шоу-румі та цехах. А ще в сервісі мають провести мийку перед прийомом машини в роботу. Якщо вам кажуть, що в ремзону не пускають за жодних обставин, а переговорити з майстром не можна, звертатися до такого сервісу не слід.
Як знайти надійний автосервіс
Щоб знайти по-справжньому надійний автосервіс, слід врахувати такі принципові моменти.
Рекомендації друзів і знайомих
Звісно ж, поради порадами, але якщо ваш родич, сусід або знайомий успішно обслуговує свою машину у професійному і відповідальному сервісі, такі рекомендації варто взяти на озброєння. До того ж, поговоривши з «джерелами», ви будете чіткіше уявляти цінову політику, дізнаєтеся про формат роботи і зможете вибрати найкращий варіант.
Відгуки на спеціалізованих ресурсах
Як обрати автосервіс? Вивчити відгуки на спеціалізованих ресурсах (форумах конкретної марки і моделі, сайтах-агрегаторах, фан-клубах тощо). Вони можуть допомогти при виборі правильної точки обслуговування. Щоправда, потрібно взяти до уваги той факт, що якісь відгуки та коментарі можуть виявитися замовними. Тому ретельно вивчіть не тільки, що вам рекомендують, а й хто саме це робить.
Наявність ліцензій та сертифікатів
Наявність у автосервісу ліцензій і сертифікатів – ще один важливий момент, який потрібно врахувати. За такими документами, які, як правило, вивішують у хорошій майстерні на спеціальному стенді, можна перевірити як рівень підготовки фахівців, так і рівень відповідності обладнання та виробничих процесів певним стандартам. Крім того, обов’язково переконайтеся, що сертифікати актуальні. Як правило, якщо такі документи видавалися десять років тому, то власники сервісу не будуть прагнути перенавчати персонал і підвищувати якість обслуговування.
Організація та якість обслуговування
Показовою буде присутність автомобілів якоїсь однієї марки. Це знак того, що заклад має спеціалізацію і, відповідно, досвід та обладнання для обслуговування моделей профільного бренду. Під час же прямого спілкування з сервісменами відзначте, наскільки чітко і детально вони відповідають на конкретні запитання. Наприклад, якщо ви запитуєте про моторне масло, яке вам збираються залити, і чуєте у відповідь «якесь французьке», «хороше», «ми таке завжди ллємо», це також тривожний сигнал.
Дуже важливо, що бачить клієнт, коли потрапляє в ремзону: як одягнені майстри, чи є приймальник, наскільки все чисто, в якому стані обладнання.
Хороший сервіс ніколи не відмовить клієнту в присутності в ремзоні. А ще у нього буде своя бонусна програма і клієнтська зона, де можна випити чайку, поки чекає автомобіль з ремонту.
Які бувають автосервіси
Розповідаємо, які існують сервіси і чим вони відрізняються.
Офіційні дилерські центри
Важливою перевагою обслуговування в офіційних дилерів є збереження заводської гарантії, доступ до фірмового програмного забезпечення, спеціалізованого обладнання та інструменту. А також штат співробітників, які пройшли профільне навчання і, відповідно, в деталях знають, що, як і коли робити з проблемними ТЗ клієнтів.
Мінусами дилерських потужностей є високі розцінки на сервіс, що пов’язано з використанням тільки оригінальних запчастин і технічних рідин. Також офіційний дилер, як правило, відмовиться займатися ремонтом складних елементів автомобіля (наприклад, двигуна і трансмісії) і вважатиме за краще замінити всю деталь або агрегат, що також різко підвищує витрати клієнта на ремонт, якщо він не гарантійний. Іншими словами, обслуговування і ремонт найлогічніше проводити саме в офіційного дилера, поки автомобіль перебуває на заводській гарантії.
Мультибрендові СТО
Привабливою стороною великих техцентрів, де обслуговують моделі одразу кількох марок, є комфортна клієнтська зона, високий рівень технічного оснащення і штат досвідчених фахівців. Також тут клієнту запропонують на вибір оригінальні або неоригінальні запчастини та «витратні матеріали» і навіть б/в деталі – формат, який офіціали не практикують. Однак у мультибрендовості є і зворотний бік – спеціальне обладнання для обслуговування саме вашої моделі може не задіюватися. Ціна на сервісні роботи при цьому порівнянна з прайсом офіційних дилерів.
Клубні сервіси
Ця форма роботи з клієнтами набирає все більшої популярності. Йдеться про обслуговування ТЗ конкретної марки і моделі автомобіля, рідше – кількох марок. З одного боку, співробітники таких структур відмінно знають «болячки» машин обслуговуваного бренду і мають на складі необхідний набір оригінальних і неоригінальних запчастин, а також «витратних матеріалів».
З іншого боку, багато клубних сервісів розташовуються на міських околицях, а співробітники часом не мають уніформи, площі таких точок невеликі (а отже, не впораються з великим напливом клієнтів), та й не все обладнання для обслуговування конкретних моделей є в наявності. Ціни при цьому тут, як правило, привабливі.
Гаражні майстерні
Тут цілком можуть працювати досвідчені фахівці, а також можуть потішити ціни, проте дороге комп’ютерне обладнання, так само як стапелі та фарбувальні камери, як правило, відсутні. Ще один мінус – відсутність можливості швидкого доступу до запчастин. Щоправда, цей недолік компенсується тим, що «гаражі» часто можуть допомогти в придбанні (нехай і не найоперативнішому) необхідних деталей за оптимальною ціною.
Спеціалізовані сервіси
Останніми роками набули поширення спеціалізовані сервіси – майданчики, що надають послуги в певній сфері діяльності, де працюють «вузькі спеціалісти». Наприклад, в Україні діють вже цілі мережі сервісних станцій, які займаються виключно ремонтом, заміною та апгрейдом випускної системи (заміна елементів глушників, встановлення спортивних вихлопних систем, перепрошивка ЕБУ, встановлення ремонтних каталізаторів тощо). Або, скажімо, цілком добре себе почувають станції, де займаються ремонтом скла, заміною, тонуванням та іншим тюнінгом автомобіля.
Є контори, які спеціалізуються на ремонті ретроавтомобілів або тюнінгу спорткарів, позашляховиків, захисному бронюванні тощо. До переваг вузькопрофільних автосервісів відносять штат досвідчених фахівців, глибоке знання предмета, наявність сучасного спеціалізованого обладнання, великий асортимент оригінальних запчастин, прийнятну вартість і гарантію на спектр виконуваних робіт.
У які СТО звертатись не рекомендується
Експерти-оцінювачі рекомендують уникати сервісних центрів, які відкрилися зовсім недавно і ще не встигли заробити репутацію. СТО, до яких не додзвонитися, де вам відповідають грубо, наче роблячи послугу, а також де діють тотальні заборони (деталі ремонту не обговорюють із клієнтом, його не допускають до ремзони і не дають спілкуватися з майстром) також варто обходити стороною. Не слід ремонтуватися також у точках, де немає складу та хоча б мінімального набору основних запчастин, а також не працюють вузькі спеціалісти. Такі станції «виписують» необхідних майстрів для кожного окремого випадку з інших компаній.
Запитання та відповіді
Відповідаємо на часті запитання про вибір автосервісу.
Які послуги повинен надавати хороший автосервіс?
Маркер хорошого автосервісу – обов’язкове миття автомобіля перед прийомом у роботу. В авторитетних компаніях така послуга є безкоштовною. Взагалі ж гарний автосервіс повинен пропонувати максимально повний спектр послуг, що включає діагностику та ремонт будь-яких несправностей автомобіля, заміни всіх робочих рідин, регулярне технічне обслуговування, а також консультації з експлуатації автомобіля зокрема узимку.
Як визначити, що майстер використовує якісні запчастини?
Якщо повної впевненості у відповідності автосервісу вашим запитам немає, процес обслуговування і використання відповідних запасних частин необхідно контролювати. Таку роботу можна виконати ще на стадії підготовки до ремонту, скориставшись спеціальними програмами, які дозволяють за VIN-номером автомобіля підібрати оригінальну запчастину або якісний аналог.
Ще до ремонту детальну інформацію про використовувані запчастини та «витратні матеріали» слід запросити в обраному автосервісі. Відповіді на кшталт «заллємо імпортний аналог», «хороше мастило», встановимо найкращу оригінальну або неоригінальну запчастину не повинні прийматися.
Обирайте ті сервіси, де ви зможете бути присутнім у ремзоні, адже це дисциплінує персонал і знижує ймовірність, що замість «оригіналу» встановлять дешевий або б/в «розхідник» чи запчастину. Грамотним рішенням буде купівля запчастин, мастил та інших «витратних матеріалів» самостійно, в перевірених магазинах. Після ремонту вимагайте видати вам деталі, зняті з вашої машини (свічки, фільтри тощо), щоб виключити ситуацію, коли ремонт імітується.
Обирайте сервіс, у якого є свій магазин запчастин. Можливо, він буде дорожчим, але вам не доведеться бігати в пошуках деталей, якщо вони раптом знадобляться під час ремонту. Наявність магазину також підтверджує високий рівень автосервісу.
У чому різниця між офіційним і незалежним автосервісом?
Офіційний дилер повинен забезпечити роботу автосервісу з гарантійного та післягарантійного ремонту та обслуговування. Також тут працюють з фірмовими запчастинами, за суворими корпоративними стандартами і з застосуванням оригінального обладнання та технологій. Високі витрати на обслуговування і ремонт виливаються в не найнижчі ціни на обслуговування.
Неофіціали надають, як правило, ширший перелік послуг. У незалежному автосервісі виконуються багато видів ремонту, альтернативною яких у дилерів є тільки заміна елементів цілих вузлів. Також тут є можливість використання неоригінальних запчастин і комплектуючих, що дає змогу автовласникові суттєво зекономити.
Як оцінити кваліфікацію механіків СТО?
Насамперед, слід звернути увагу на вміння автомеханіка вести професійний діалог з клієнтами. Спеціаліст має продемонструвати чітке розуміння проблеми, запропонувати варіанти її вирішення, а також дати попередню оцінку вартості ремонту. Ви можете з’ясувати в адміністрації, чи має автомеханік відповідну кваліфікацію та сертифікацію. Це означає, що він пройшов навчання та склав іспити, які гарантують, що його знання та вміння відповідають певним вимогам.