8 головних чинників вартості автомобіля

Авторинок у Києві

На вартість автомобіля впливає безліч факторів, проте їхня кількість і ступінь впливу відрізняється для різних сегментів авторинку. Розглянемо основні чинники, що відіграють роль на вторинному ринку автомобілів, як кажуть – авто із пробігом.

Класифікація автомобілів, ґрунтується на розмірах кузова, потужності та об’ємі двигуна, цільовому сегменті та середній вартості. Європейська класифікація охоплює дев’ять основних класів: A, B, C, D, E, F, J, M, S. Усередині цих класів ціноутворюючі фактори відрізняються, як, власне, і запити покупців.

Наприклад, для вживаного Daewoo Lanos відсутність корозії – це вже суттєва перевага, а ось однорічній Тойоті перефарбована боковина помітно знизить вартість.

За дослідженнями оцінювачів B-клас є основним на ринку вживаних автомобілів і має частку понад 37%. Це компактний клас– габарити до 4,2 метрів довжини, недорогі та економічні автомобілі з доступною ціною. Раз він займає велику частку ринку, розглянемо ціноутворення в першу для цього класу.

Загалом, на вартість автомобіля впливають ті фактори, на які дивляться покупці перед купівлею авто. Ось основні.

1. Стан кузова та салону

Кузов автомобіля – перше що бачить покупець, звертаючи на нього пильну увагу. Стан кузова найбільше впливає на вартість авто. Це пов’язано з тим, що ремонт кузова коштує дорого, а сліди такого втручання важко приховати від досвідченого ока.

Для свіжих автомобілів відсутність фарбованих елементів – вагомий плюс. Але фарбований бампер не стане серйозною перешкодою під час купівлі.

Для старших авто важливіші «кістки» – несучий остов кузова. Мало у якої машини з 15-річною історією зберігається заводське забарвлення. Тому ремонт тут розрізняють на косметичний та відновлення після серйозних пошкоджень. Зафарбовані відколи й подряпини – дрібниці порівняно з привареним дахом від іншої машини.

Після серйозних аварій системи пасивної безпеки автомобіля порушуються. Насамперед – конструктивна жорсткість автомобіля (закладені зони деформації), подушки, ремені безпеки. Відновлення систем безпеки до заводського стану – завдання важке і дороге.

Збереження і чистота оббивки салону – естетичний аспект, притягує погляд і створює приємне враження. Говорить про дбайливу експлуатацію і дає можливість трохи підняти ціну. Цим аспектом часто користуються «перекупи», просто відмивши і почистивши автомобіль, перепродують його дорожче.

2 Технічний стан агрегатів автомобіля

Основне на що дивляться тут – стан двигуна, коробки передач, підвіски, електрики. Сизий дим з вихлопної труби, низький рівень оливи в двигуні, неправильний режим роботи КПП, стуки підвіски – все це свідчить про майбутні вкладення, знижуючи вартість автомобіля.

Без допомоги фахівця складно зрозуміти чи все гаразд з начинкою автомобіля. І зацікавлені в покупці везуть авто на СТО (у Києві, до речі, з власного досвіду можемо порадити Тельбін на Березняках), де проводять діагностику технічного стану машини. Виявлені майстром проблеми з підвіскою – привід для торгу.

3. Рік випуску

На свіжих автомобілях вплив віку більш помітний. Наприклад, модель 2003 року випуску може коштувати більше за таку ж 2007 року, що обґрунтовано її кращим станом. А різниця між 2019 і 2018 роком буде помітна на користь першого, за інших рівних умов.

Окремо варто розглядати модельний рік. Рестайлінг, і тим більше нове покоління моделі, помітно підвищують вартість.

4. Пробіг

Скручений пробіг

Менший пробіг – більший залишковий ресурс вузлів і агрегатів. Звісно, пробіг «скручують» до приємних оку значень. Побачити реальний пробіг можна за допомогою комп’ютерної діагностики або зрозуміти, що він «скручений» за станом салону: керма, педалей, обшивок дверей і сидінь.

Крім цифр на одометрі важливі й умови експлуатації – режим використання, якість доріг, кліматичні умови регіону. Авто з однаковим пробігом можуть мати серйозні відмінності в зносі через різні умови експлуатації.

5. Кількість власників

Один господар. Ось що хочуть побачити покупці в документах автомобіля на вторинному ринку. У міру зростання кількості власників ліквідність авто падає. Часта зміна господарів і малий термін володіння наводить покупця на думку про те, що з машиною щось не так. Купивши її, швиденько перепродували, не проводячи планового обслуговування.

6. Комплектація

Комплектація міцно пов’язана з вартістю авто. Що в неї входить: модель двигуна і КПП, тип підвіски, оздоблення салону, електронні системи, додаткове обладнання (протиугінна система, багажник, фаркоп), вид колісних дисків, наявність другого комплекту гуми та інші «навороти». Тут все просто чим більше – тим краще.

Або ні. Часом в оголошеннях зустрічається велике «НЕ ПНЕВМО» – багато хто боїться дорогого ремонту пневматичної підвіски автомобіля і уникає купівлі автомобілів з такою особливістю конструкції. Тому наявність дорогих в обслуговуванні систем може знизити кількість потенційних покупців.

7. Вартість обслуговування

Ремонт та шиномонтаж авто на СТО Тельбін на Березняках у Києві

Серед іншого покупці порівнюють вартість автомобіля у володінні, наприклад, за рік. Витрати на паливо, обслуговування автомобіля, запасні частини, страхування і податок формують вартість використання автомобіля.

8. Зовнішні (економічні) чинники

Зовнішні фактори задають вектор руху цін на всьому автомобільному ринку або на його окремих сегментах. Різні економічні чинники також здатні вплинути на вартість автомобілів. Наприклад, введення додаткових мит на імпортні автомобілі підвищує їхню вартість на внутрішньому ринку. І навпаки.

А в таких умовах, як пандемія або війна, люди відкладають дорогі покупки, такі як автомобіль. У цей час продавці, за меншої кількості покупців, змушені знижувати ціну.

Можна знайти ще безліч чинників, як-от: країна збірки, колір і тип кузова, вид палива (наприклад, дизель), регіон продажу. Але це окремі випадки, характерні для деяких моделей, а не для всього авторинку.

Які фактори враховує оцінювач?

Оцінка автомобіля проводиться методом «порівняння продажів». Тобто підбираються аналоги автомобіля – оголошення про продаж ідентичних за моделлю, роком випуску, двигуном і трансмісією авто. Спеціаліст використовує всю доступну інформацію про підібрані аналоги. Але нерідко в оголошеннях про продаж пробіг, кількість власників та інші характеристики не вказані.

Оцінювач за фотографіями в оголошенні визначає стан кузова, салону і комплектацію автомобіля. За описом встановлює технічний стан і пробіг. Мабуть, це ті основні чинники, за якими проводиться порівняння автомобілів. При виявленні відмінностей експерт вносить коригування до вартості аналогів і розраховує ринкову вартість оцінюваного автомобіля.

Виходить, що такі характеристики, як рік випуску, юридична чистота, вартість обслуговування та економічні фактори відкидаються оцінювачем, шляхом підбору аналогів ідентичних за моделлю, роком випуску, без ознак кримінального минулого, запропонованих до продажу в близький до дати оцінки час, в регіоні розташування оцінюваного автомобіля. Тому 80% успіху оцінки – правильний вибір аналогів для автомобіля.

Поширити у Facebook